Kia - Praktični savjeti za vozače

KAKO... provjeriti gume

Nećete daleko stići ukoliko nećete voditi brigu o svojim gumama. To znači redovit pregled dubine profila kao i tlaka u gumama.

Uvjeriti se u dobru formu vaših guma važno je iz mnogih razloga: sigurnosti, vođenja vozila, štednje s gorivom i okoliša. Uz profil i tlak, trebali bi također obratiti pozornost na moguće pukotine, ureze, izbočine ili predmete zaglavljene u profil. Zamolite servis za pregled geometrije kotača vašeg vozila svakih šest mjeseci ili iza svakog sudara ili udarca u veći rub nogostupa. Neispravna geometrija kotača vodi ka nejednakom i ubrzanom trošenju guma.

Prvi korak

Prvi korak
PROVJERA PROFILA GUMA

Testovi su pokazali kako je put kočenja uz zakonski minimalni profil gume (u većini europskih zemalja 1,6 mm) na mokrom kolniku dvostruko duži u odnosu na nove gume (dubina profila 8 mm). Ova minimalna dubina profila odnosi se i na rezervni kotač. Kod zimskih guma propisana dubina profila iznosi najmanje 4 mm. Profil možete izmjeriti preko pokazivača dubine profila koji je uvijek smješten u najdubljim utorima profila. Načelno ipak vrijedi pravilo, što prije zamijenite gume (optimalno na 3 mm dubine profila kod ljetnih guma), to je veća sigurnost u vožnji i prometu. Za jednostavnu provjeru možete upotrijebiti kovanicu od 10 lipa. Pogledajte prekriva li guma rub kovanice, kao što je slučaj na slici. Sve niže od toga znači da morate zamijeniti gume ili riskirate svoju sigurnost (i visoku globu). Prelazi li guma preko ruba kovanice, to obično znači da je guma prenapumpana. Idealno bi bilo kada bi gume pregledali svakih 14 dana.

Drugi korak

Drugi korak
PROVJERA TLAKA U GUMAMA

Većina oštećenja na gumama uzrokovana je nepravilnim tlakom. Preporučujemo da tlak u gumama provjerite svaka dva tjedna. Pritom ne zaboravite na rezervni kotač. Podatke o pravilnom tlaku u gumama naći ćete na unutarnjoj strani poklopca spremnika za gorivo ili u vašem auto-priručniku. Za precizno čitanje pričekajte dok se gume ne ohlade, nakon što je vaš automobil stajao na mjestu barem 3 sata (poslije duge vožnje vaše će gume pokazivati otprilike 4 psi više od stvarnog stanja). Tlak mjerite ispravnim mjeračem, na dvorištu ispred garaže – iako to nije uvijek 100% pouzdano. Ako je tlak previsok ili prenizak, napunite ili ispustite na primjerenu razinu.