Kia - Praktični savjeti za vozače

Kako... zamijeniti gumu

Znate li što radite i uz pravu opremu, mijenjanje gume uopće nije toliko zahtjevan posao. Bilo kako bilo, nekada čekanje na pomoć na cesti ili vožnja do najbližeg Kijinog zastupnika jednostavno nisu opcija. Ali budite spremni – dosta je prljav posao.

Vježbajte mijenjanje vaših guma po danu i suhom vremenu, tako da u slučaju da pukne usred noći i po kiši znate točno što vam je činiti. Ali nikada je nemojte mijenjati na autocesti, čak i ako Vam se čini da možete to obaviti zatvorenih očiju - preopasno je. Isto tako ne preporučamo da je mijenjate sami u slučaju da je Vaš auto na krivom, mekom ili terenu s velikim nagibom.

Prvi korak

Prvi korak

Ugasite motor i upalite sva četiri pokazivača smjera. Nadalje aktivirajte ručnu kočnicu i prebacite u prvu brzinu.

Drugi korak

Drugi korak

Namjestite podupirač pod kotač, koji je po dijagonali suprotan od onoga, kojeg trebate zamijeniti.


Treći korak

Treći korak

Stavite rezervni kotač na pod kraj kotača kojeg mijenjate. Zatim, imate li čelične naplatke, skinite pokrov.

Četvrti korak

Četvrti korak

Potražite točku za dizanje (u auto-priručniku piše točno gdje se nalazi).


Peti korak

Peti korak

Pod automobil na mjestu podizanja, koje je najbliže kotaču kojeg mijenjate, namjestite dizalicu. Proširite je do položaja, prije nego li se automobil počne dizati od poda. Zatim francuskim ključem olabavite vijke na kotaču, najprije dijagonalne parove.

Šesti korak

Šesti korak

Sada proširite dizalicu, tako da kotač više nije na podu, maknite vijke – gornje zadnje - zatim skinite stari kotač sa automobila.


Sedmi korak

Sedmi korak

Namjestite novi kotač i vijke obrnutim redom, kojim ste ih skidali. Pričvrstite ih samo toliko koliko možete rukom.

Osmi korak

Osmi korak

Polako spustite automobil dok ne dotakne pod, tada vijke pričvrstite do kraja.


Deveti korak

Deveti korak

Što prije moguće provjerite tlak u gumama i nadomjestite rezervni kotač.


UPOZORENJE

  1. Ne zaboravite da održavanje na cesti ovisi i o ispravnom tlaku u gumama.
  2. Gume se mogu pregrijati ako je tlak u njima prenizak, što ih može i ozbiljno oštetiti.
  3. Ne mijenjajte gume poprečno, tako da ih premještate s lijeve na desnu stranu automobila i obrnuto.
  4. Nikada ne podvrgavajte naplatke postupcima lakiranja, koji zahtijevaju temperature iznad 150°C. Mehaničke karakteristike guma lako se oštete.

Alati potrebni za posao:

Priručnik Vašeg vozila, gdje su specifične upute za Vaš model, uključujući točke za namještanje dizalice.
  • dizalica
  • rezervni kotač
  • francuski ključ za vijke kotača
  • podupirač za kotače
  • džepna svjetiljka u slučaju mraka
  • reflektirajući prsluk