20. 03. 2012

Došlo je vrijeme da isprobamo potencijalno najzanimljiviji SUV, snagatora sa 175 KS, 380 Nm i pogonom na sve kotače koji je istovremeno najjeftiniji u klasi

Krizni je val potopio kompaniju Shangai Automotiv Group, a samim time i SsangYongove modele. S druge strane, postoje i snažne kompanije koje spašavaju brandove. U ovom je slučaju to indijska Mahindra, koja je puno snažnija nego što se čini iz perspektive hrvatskog vozača. To je indijski div koji je dovoljno snažan da uskrsne posrnulu marku, a kakve su mu namjere, precizno otkriva Korando. 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Dizajn nas je ugodno iznenadio. Genetski zapis Kyrona i Rodiusa je potpuno izbrisan, a za to se potrudio, ni manje ni više, nego talijanski Giugiaro. Korado nije vrhunska dizajnerska kreacija, ali nema nedorečenosti, izgleda kao cjelina i prilično je neupadljiv.
 
Zbog tipičnih predrasuda, porijekla, ali i neslavne prošlosti, Korandu prilazimo pažljivo. Pazimo na sve! Otvara li se kvaka europski nježno, prlja li prag nogavice hlača, kako se ulazi i jesu li „istočna“ sjedala prekratka za vozače više od 185 cm. Odgovor na sve to dobili smo kad smo se u žurbi odjednom pronašli za volanom Koranda, a da nismo ni doživjeli sve te radnje. To je dobro jer znači da ergonomskih manjkavosti nema. Sviđa nam se što Korando nije pretenciozno ušminkan bez ikakvog pokrića. Onako kako vam Korando izgleda, takav i jest.
 
Mjesta imamo dovoljno i u širinu i u visinu, a jednako je prostrano i na stražnjoj klupi. Toliko da smatramo da je Korando jedan od najprostranijih modela dužine do 4,4 metra. Prtljažnik je s 400 litara i zgodnim pretincima ispod podnice sasvim solidan. Ispod svega je i rezervni kotač. Usporedbe radi, novi Korando je dimenzijama vrlo sličan staroj Kiji Sportageu i Hyundaiu Tucsonu, ali je nešto komforniji. Djeluje kao masivniji, teži i snažniji auto. Ulijeva povjerenje!
 
Vožnju počinjemo po dubokom snijegu i Korando nam se odmah sviđa. To nije jedan od nježnih SUV-a kojima morate pritisnuti tipku 4WD da bi se upalio pogon na sve kotače. Korando stalno vozi s automatskom distribucijom momenta između prednje i stražnje osovine.
 
Isprobali smo ga na skliskoj cesti, na dubokom snijegu i na velikim klizavim usponima. Zato je zaključak jasan: u klasi običnih pogona s jednostavnom središnjom spojkom SsangYong Korando je jako dobar i neće vas iznevjeriti ni u najtežim situacijama. Više vam neće trebati. Isto vrijedi i za snagu. Korando se prodaje sa samo jednim motorom, uz opciju izbora između ručnog i automatskog mjenjača. Automatik je skuplji za 12.000 kn pa je izvedba s ručnim mjenjačem najjeftiniji dizelski SUV sa 175 KS. I doista, nećete naći jeftiniji i ozbiljniji paket snage s takvim terenskim mogućnostima. Velika snaga se osjeća, ali i 360 Nm okretnog momenta raspoloživog između 2000 i 3000 okr./min. nakon nekih 70 km/h može se ubaciti u šesti stupanj i vrlo ugodno krstariti. I drugi to mogu, ali moramo priznati da drugi dvolitreni strojevi u SUV klasi ne mogu biti tako štedljivi kao Korando. Na putovanju otvorenom cestom potrošnja nam je padala i ispod 8 l/100 km.
 
Inače, izmjena brzina je vrlo nježna i precizna, a i proračun je dobar. Prvi stupanj nije prekratak pa vožnja nije naporna, a s druge strane – šesta je brzina lijepo putno dugačka. Pri 2000 okr./min. putuje se oko 110 km/h, dakle kao u dobrom putnom autu.
 
Korando izvana djeluje uglađeno, iznutra malo grublje, a činjenica je da je pod limom robusna i trajna mehanika. Nije čudno što se proizvođač usuđuje na Korando dati jamstvo od pet godina ili 100.000 prijeđenih kilometara.
 
Je li Korando dobra kupnja? Svakako jest, ali morate znati da to nije fini europski SUV, ali nije ni nedorečeni korejski proizvod. Korando je najjeftiniji dizelski SUV uvjerljivih mogućnosti, niske potrošnje, robusne mehanike i odličnog jamstva.
 
Skeniranu verziju članka možete preuzeti klikom na poveznicu:

 

Pretplatite se na RSS feed
08. 02. 2012

U jesen 2010. SsangYong je kupio moćan indijski koncern Mahindra, udahnuvši mu novi život. SsangYongovi terenci nisu bili loši, koristili su licencnu Mercedesovu tehnologiju, ali izgledom nisu bili privlačni. Lekcija je naučena. Za izgled druge generacije Koranda angažiran je Italdesign (Giorgetto Giugiaro) i rezultat nije izostao. Karoserija je dugačka 4,41 metar, u centimetar jednaka kao Hyundai ix35, skladnog je izgleda, čistih linija i dobrih proporcija. ...

03. 07. 2008

U prošlom broju Terenaca imali ste prilike pročitati test SsangYong Actyona, zanimljivog SUV-a kupeovske forme. Ovaj put smo testu podvrgnuli njegovu pick-up inačicu nazvanu Actyon Sports. Iako bi se iz naziva moglo zaključiti da je riječ o vozilu sportskih pretenzija, nije tako. Jasno je to već pri prvom pogledu na njega, jer sprijeda djeluje kao i njegov »zatvoreni« brat, a vizualna identičnost nastavlja se sve do iza stražnjeg para vrata, gdje se linija krova zbog tovarnog prostora naglo ...

26. 06. 2008

Terenac odvažnog i originalnog izgleda ističe se obnovljenom unutrašnjošću i vanjštinom, novim 2,7-litrenim dizelskim peterocilindrašem, brojnim dodacima za ugodniju vožnju i dorađenim podvozjem sa stražnjom osovinom s čak osam vodilica. Futuristički izgled Kyrona druge generacije je još upečatljiviji. Promijenjeni su kotači; kupci sada mogu odabrati čak i 18" naplatke s gumama širine 255 mm.Dizelska ponuda motora (2.0 litreni četverocilindraš) pojačana je 2.7 litrenim ...

02. 06. 2008

Kad je javnosti 2006. godine predstavljen SsangYong Actyon, bio je to prvo SUV s izgledom kupea, pa je taj novonastali stil odmah prozvan SUC ili Sport Utility Coupe. Nešto kasnije, godinu poslije promocije prvog SUC-a, predstavljen je i koncept BMW X6. Bila je to senzacionalna potvrda dobre SsangYongove ideje i koncepcije. Pojavom je Actyon očitno bio namijenjen mlađoj generaciji koja je, uz slobodu kretanja neovisno o terenu po kojem se vozi, htjela i sportski krojene linije karoserije.Ipak, Actyon je podijelio mišljenja svih ...