03. 07. 2008
Sports je samo u imenu, ali ova izvedba Actyona ima druge vrline: vrlo privlačna cijena, odličan motor, robusnost, prostranost, prepoznatljivost.

U prošlom broju Terenaca imali ste prilike pročitati test SsangYong Actyona, zanimljivog SUV-a kupeovske forme. Ovaj put smo testu podvrgnuli njegovu pick-up inačicu nazvanu Actyon Sports. Iako bi se iz naziva moglo zaključiti da je riječ o vozilu sportskih pretenzija, nije tako. Jasno je to već pri prvom pogledu na njega, jer sprijeda djeluje kao i njegov »zatvoreni« brat, a vizualna identičnost nastavlja se sve do iza stražnjeg para vrata, gdje se linija krova zbog tovarnog prostora naglo prekida.

Gledano s boka, vidi se naglašeno klinasti oblik karoserije koji počinje jače ponirati od ruba vjetrobrana do prednjeg odbojnika, stvarajući lako prepoznatljivu formu. Zbog njegova jedinstvenog i specifičnog dizajna, teško ga je zamijeniti s nekim od konkurenata, a upravo je ta unikatnost ono zbog čega se kupci odlučuju na kupnju tog modela.
Stražnji dio automobila otkriva njegov radni potencijal, a nudi dovoljno prostora za prijevoz sportske i opreme za kampiranje te građevinskog materijala. Tovarni prostor u cijelosti je zaštićen debelim slojem zaštitne plastične obloge, čime je smanjena mogućnost oštećivanja limenog dijela karoserije, a time i povećan vijek trajanja. Zahvaljujući velikom tovarnom prostoru dimenzija 1600x1275 mm, može se prevesti sve i svašta, čak i više predmete koji se radi stabilnosti užetom mogu pričvrstiti za kukice u kutovima tovarnog dijela.
Iskorištavanje punog kapaciteta tovarnog prostora donekle ograničavaju lukovi blatobrana stražnjih kotača, koji visoko ulaze u prtljažni prostor onemogućujući prijevoz širokih i ravnih predmeta. No, treba biti pošten i priznati da se u ovom slučaju ipak ne radi o dostavnom vozilu, nego o pravom pripadniku klase SUT (Sport Utility Truck).

Unutrašnjost testiranog Actyon Sportsa istovjetna je onoj u »običnom« Actyonu. Reći ćemo samo da su korišteni materijali otporni na vodu i ogrebotine, što i priliči takvoj vrsti vozila. Što se općeg dojma tiče, mogli bismo reći – pomalo spartanski, bez suvišnih prekidača i pomodne dvobojne armaturne ploče, ali zato sve djeluje čvrsto i robusno, a unatoč nešto skromnijem uređenju, kvaliteta završne obrade nimalo ne razočarava. Funkcionalnost i ergonomija na zadovoljavajućem su nivou.

Na ponudu prostora nema prigovora. Veće vanjske dimenzije osigurale su prostranost u kabini, pa će se svi putnici u Actyon Sportsu, bez obzira na to jesu li na prednjim sjedalima ili na prostranoj stražnjoj klupi, ugodno prevesti i na dužim relacijama. No, unatoč solidnoj ponudi prostora, komfor u vožnji poprilično je narušen stalnim vibriranjem automobila. Naime, za razliku od većine ostalih pick-upova na tržištu, SsangYong Actyon Sports straga nema lisnate opruge. Njegov je ovjes napravljen od dvostrukih poprečnih ramena sprijeda te spiralnih opruga na krutoj osovini straga. No, unatoč izostanku »lisnjaka«, automobil u vožnji neprestano poskakuje i vibrira, što je najprimjetnije pri prelasku preko neravnina te u bržoj vožnji autocestom. Razlog je ponajviše u olakšanom stražnjem dijelu te činjenici da je SsangYong pri konstruiranju želio uštjediti, a razvoj novog sustava puno bi ga stajao. Unatoč tom nešto osjetnijem vibriranju u vožnji, Actyon Sports neravnine upija suvereno i tiho. Nije da se prelazak preko »grabe« ne osjeti, ali nekom jačem poskakivanju i izbacivanju iz sjedala, što je kod pick-upova gotovo praksa, ovdje nema ni traga.

Budući da je riječ o klasičnom šasijašu, terenske sposobnosti očekivano su dobre, a velike zasluge za to pripadaju i solidnom pogonu. Naime, već spomenutim prekidačem vozač može izabrati jedan od tri stupnja prijenosa, ovisno o potrebama i podlozi na kojoj jest. Prvi stupanj oznake 2H snagu prenosi samo na stražnje kotače, a koriste se u svakodnevnoj vožnji asfaltiranim cestama. Drugi stupanj oznake 4H pogonski moment ravnomjerno isporučuje na sva četiri kotača, a poželjno ga je uključiti u umjerenijoj vožnji terenom, dok treći stupanj oznake 4L podrazumijeva uključivanje sporohodnog pogona na sve kotače i u načelu se koristi za vožnju teško prohodnim putovima.

U praksi, kao što se od automobila tog proizvađača i očekuje, pogon funkcionira odlično, što se posebno osjeti u vožnji terenom, kad su nam od velike pomoći bile i gume grubljeg profila oznake dimenzija 225/75 R16. Ipak, vrhunski sustav prijenosa sam je po sebi beznačajan bez kvalitetnog pogonskog agregata, a upravo nas je u tom pogledu Actyon Sports najviše iznenadio. Za pokretanje ovog SsangYonga zadužen je moderni dvolitreni turbodizelaš s common-rail tehnologijom koji razvoja 141 KS pri 4000 okr./min, isporučujući pritom najveći okretni moment od 304 Nm raspoloživa od 1800 do 2700 o/min. Tako motoriziran Actyon Sports od 0 do 100 km/h ubrza za 13,4 sekunde, a najviša je brzina 160 km/h.

Osim što se može pohvaliti performansama među najboljima u klasi, motor oduševljava i zavidnom elastičnošću, što znači da u vožnji nećete imati potrebe prečesto posezati za ručicom mjenjača,

Testirani primjerak bio je opremljen paketom opreme Free koja, među ostalim, uključuje sustave ABS i EBD, ručni klima-uređaj, potpuno elektrifikaciju, CD audiosustav s komandama na upravljaču, vozačev i suvozačev zračni jastuk, svjetla za maglu, a velika pomoć bili su nam i stražnji parkirni senzori s liste doplata. Osnovna je cijena Actyon Sportsa opremljenog osnovnim paketom opreme 164.900 kuna, dok ćete za ovako opremljenu i motoriziranu izvedbu korejskog pick-upa morati izdvojiti 18.000 kuna više, odnosno još 3.000 poželite li da vaš model bude obojen metalik lakom.

SsangYong Actyon Sports od etabliranije je japanske konkurencije podjednake motorizacije i razine opremljenosti jeftiniji nekoliko desetaka tisuća kuna. Popriličan je iznos, a sudeći po kvalitetama kojima se taj pick-up itekako može pohvaliti, nema sumnje da je Actyon Sports jedan od najisplativijih automobila te vrste na tržištu. Jedina prepreka do većeg tržišnog uspjeha mogao bi biti imidž tog korejskog proizvođača te očekivano veliki pad vrijednosti pri kasnijoj prodaji.        
Pretplatite se na RSS feed
26. 06. 2008

Terenac odvažnog i originalnog izgleda ističe se obnovljenom unutrašnjošću i vanjštinom, novim 2,7-litrenim dizelskim peterocilindrašem, brojnim dodacima za ugodniju vožnju i dorađenim podvozjem sa stražnjom osovinom s čak osam vodilica. Futuristički izgled Kyrona druge generacije je još upečatljiviji. Promijenjeni su kotači; kupci sada mogu odabrati čak i 18" naplatke s gumama širine 255 mm.Dizelska ponuda motora (2.0 litreni četverocilindraš) pojačana je 2.7 litrenim ...

02. 06. 2008

Kad je javnosti 2006. godine predstavljen SsangYong Actyon, bio je to prvo SUV s izgledom kupea, pa je taj novonastali stil odmah prozvan SUC ili Sport Utility Coupe. Nešto kasnije, godinu poslije promocije prvog SUC-a, predstavljen je i koncept BMW X6. Bila je to senzacionalna potvrda dobre SsangYongove ideje i koncepcije. Pojavom je Actyon očitno bio namijenjen mlađoj generaciji koja je, uz slobodu kretanja neovisno o terenu po kojem se vozi, htjela i sportski krojene linije karoserije.Ipak, Actyon je podijelio mišljenja svih ...

07. 03. 2008

Prilika da se vozi nova verzija nekog modela automobila koji ste već vozili, ne propušta se lako, pogotovo kada je nova verzija puno atraktivnija i modernija kao što je to slučaj kod SsangYongova modela Kyron. Novim redizajnom ovaj se automobil pretvorio u pravu poslasticu, pogotovo kada znamo na kojoj je bazi napravljen. Automobil je dobio novo srce, dobro znani iz dosadašnjih Mercedesovih modela C i E, terenca ML. Naime radi se o 2,7-litrenom petocilindrašu koji je Kyronu dao moćne performase.Nov je i izgled ...

15. 02. 2008

Nije nepoznat, nije u svojoj drugoj generaciji ni bitno izmijenjen, ali - kako se u SUV šumi uopće snalaziti?! Dakle, testirali smo SsangYongov Rexton druge generacije. S najraskošnijim paketom opreme, s jačim dizelskim agregatom snage 186 KS, automatskim mjenjačem i svim mogućim estetskim dodacima kao što su drveni umetci, koža na sjedalima, automatski mjenjač, da o električno-elektronskim elementima i ne govorimo jer ih ima sve. Čak i solarno napajanu i osvijetljenu pepeljaru! Osim toga, riječ je o više nego ...