SsangYong i kolačići

Pomoću tehnologije kolačića (cookies) omogućavamo vam najbolji doživljaj naše web stranice. Podaci prikupljeni preko kolačića su anonimni. Molimo vas da označite slažete li se s upotrebom ove tehnologije.

Globalno usklađen ispitni postupak za laka vozila (WLTP)

Kriteriji za ispitivanje onečišćujućih tvari u automobilima, emisijama i potrošnji goriva se mijenjaju. Razlog tomu je zastarjeli tzv. Novi europski ciklus vožnje (NEDC), sustav koji je predstavljen osamdesetih godina prošloga stoljeća. Zato će taj sustav biti zamijenjen Globalno usklađenim ispitnim postupkom za laka vozila (WLTP). Dok je NEDC zasnovan na teorijskoj vožnji, novi laboratorijski test dizajniran je kako bi se pružila točnija slika potrošnje goriva, zagađivača i emisija CO2 u osobnim automobilima. WLTP je bio kao globalni probni ciklus pokrenut u različitim regijama svijeta s namjerom da podaci budu usporedivi po cijelom svijetu. Sustav se postupno uspostavlja diljem Europske unije i drugim regijama svijeta. Od rujna 2018. svi će novi automobili morati biti certificirani prema novom WLTP standardu.

Koja je razlika između NEDC-a i WLTP-a?

Svrha novog WLTP ispitivanja je pružiti precizno usporedive podatke o vozilu koji bolje odražavaju stvarne uvjete vožnje. Na primjer, dok je stari NEDC standard pokrivao samo tri scenarija vožnje (gradsku, izvangradsku, kombiniranu), vozni ciklus WLTP-a razdijeljen je na četiri dijela s različitim prosječnim brzinama: niska, srednja, visoka i vrlo visoka. Svaki dio sadrži različite faze vožnje, zaustavljanja, ubrzavanja i kočenja. Za određen tip vozila svaka konfiguracija pogonskog sklopa je ispitana s WLTP-om za najlakšu (najekonomičniju) i najtežu (najmanje ekonomičnu) verziju vozila. U obzir su uzeti i učinci dodatne opreme na težinu, aerodinamiku itd. Rezultat toga je produžavanje faze testiranja kao i cjelokupnog postupka. Kombinacija svih novih mjera morala bi ponuditi istinsku sliku izvedbe automobila tijekom vožnje. Važno je napomenuti da se ispitivanje još uvijek temelji na laboratorijskim podacima. WLTP ne može mjeriti pojedine varijable, kao što je primjerice, osoban način vožnje, što također može utjecati na potrošnju goriva i emisije.

Usporedba NEDC-a i WLTP-a:
TESTNI UVJETI
NEDC
WLTP
Trajanje testa
20 min.
30 min.
Dužina testa
Približno 11 kilometara
Približno 23 kilometara
Vrijeme provedeno u mirovanju
25 %
13 %
Ispitne faze
Grad, izvan grada (kombinirano)
Niska, srednja, visoka, vrlo visoka (kombinirano); (uz to: “Grad” za električna vozila i vozila s plug-in hibridima)
Brzina
Prosječna: 34km/h
Najveća: 121 km/h
Prosječna: 46.6 km/h
Najveća: 131 km/h
Početna temperatura
20 - 30°C – hladni start motora
14°C – 23°C – hladni start motora
Mogućnosti dodatne opreme
Zanemareno
Vrijednosti CO2 sada će uključivati težinu i utjecaj dodatne opreme, kao što su gume, klimatizacija itd., na aerodinamiku.

Pregled svih prednosti WLTP-a:

  • Realističniji prikaz učinka vožnje
  • Veći raspon voznih situacija (gradska vožnja, prigradska vožnja, glavna cesta, autocesta)
  • Ispitivanje na većim udaljenostima
  • Realističnije radne temperature
  • Veće prosječne i maksimalne brzine
  • Dinamičnije i reprezentativnije ubrzavanje i usporavanje
  • Kraća zaustavljanja
  • Izborna oprema: CO2 vrijednosti i potrošnja goriva primjenjiva za vozila koja su njome opremljena
  • Stroži uvjeti postavki i mjerenja automobila
  • Krajnje vrijednosti omogućavaju prikaz dostupnih opcija za slične modele vozila.